|
Post by Helge on Jul 10, 2018 17:27:34 GMT
Mr Trouble Amerikkalainen lämminverinen ravihevonen, ruuna
|
|
|
Post by Helge on Jul 10, 2018 18:16:22 GMT
10/07/2018
"Myydään uuteen kotiin komea ruuna, vaikka uudelleen koulutettavaksi ratsupuolelle"
Näillä sanoilla myytiin Topia, todeten vielä lopussa ruunan menevän teuraaksi, ellei sitä kukaan ostaisi. No minähän sitten menin ja ostin sen, vaikka hevosista tiesin yhtä paljon kuin ruuanlaitosta. Siinä vaiheessa, kun Heidi katsoi mua kieroon kysyen, että mihin helvettiin mä ravihevosta tarvitsen ratsastuskoulussa, oli homma kusta silmille. "Seuraksi" oli ehkä vähän väärä sanavalinta, mutta ainakin se tehosi, eikä lisäkysymyksiä tullut.
Nyt mä katsoin mietteliäänä tummanruunikko hevosta, joka oli päättänyt juuri raviuransa. Se oli juossut viimeisen lähtönsä pari viikkoa sitten, joten se on erittäin hyvässä kunnossa. En siis viitsinyt alkaa seisottaamaan ruunaa turhanpäiten tarhassa - antaen sen samalla kadottaa työllä ja vaivalla saadun lihasmassansa, joten päätin tyrkätä sen Heidille ratsastuskoulutettavaksi, silläkin ehdolla että ruuna voisi osallistua myöhemmin vaikka ratsastustunneille tai vähintäänkin maastoreissuille. Mä en persettäni sen selkään laskisi, pistäisin ruunan ennemmin kärryjen eteen, kuin riskeereisin oman terveyteni.
"Sä olisit voinut ostaa vaikka.. ratsuhevosen", Heidi totesi seisahtuessaan viereeni ja siirsi katseensa tummanruunikkoon hevoseeni.
"Mitä hyötyä siitä mulle sitten olisi?" murahdin.
"No mitä hyötyä sulle nyt sitten tästä on?" Heidi näpäytti takaisin. "Olisit voinut kysyä minulta ensin tallipaikkaa, etkä tulla ex-ravihevonen kopissa toteamaan, että otat hevosellesi käyttöön yhden karsinapaikoista.."
Vilkaisin brunettea naista välinpitämättömästi, todeten kuitenkin lopulta naisen olevan oikeassa.
"Se on ihan kiva seurahevonen", mutisin.
Heidi naurahti epäuskoisena ja lähti ottamaan saapuvaa puhelua vastaan. Oli ilmeisesti saanut otettua jälleen uuden tuntihevosen.
|
|